Skjermbilde 2019-05-28 kl. 16.08.34
Quake II RTX ser meget bra ut med raytracing.

Annonse


Nvidias Quake II-remaster viser hvorfor vi bryr oss om raytracing

Raytracing, eller strålesporing på norsk, kan gjøre underverker selv for gamle spill.

Nå har Nvidia laget ferdig en Quake II-remaster som bringer raytracing til spillet fra 1997.

Spill de tre første nivåene gratis

Den nye versjonen heter Quake II RTX og lanseres til Windows og Linux 6. juni. Du kan spille de tre første nivåene gratis, ifølge Nvidia.

Hvis du eier spillet fra før får du imidlertid hele spillet i ny drakt, det vil si med sanntidsrefleksjoner på overflater, dynamisk lyssetting og flere partikkeleffekter. Og forresten: utgaven får flerspiller-støtte! Merk at du må ha et RTX-kort for å dra kunne aktivere raytracing.

Annonse


Sjekk ut den offisielle traileren for Quake II RTX:

Sjekk også ut videoen som tar deg med inn bak kulissene i remaster-arbeidet:

Dette er også nytt:

  • Improved Global Illumination rendering, with three selectable quality presets, including two-bounce GI
  • Multiplayer support
  • Time of day options that radically change the appearance of some levels
  • New weapon models & textures
  • New dynamic environments (Stroggos surface, and space)
  • Better physically based atmospheric scattering, including settings for Stroggos sky
  • Real-time reflectivity of the player and weapon model on water and glass surfaces, and player model shadows, for owners of the complete game (the original Shareware release does not include player models)
  • Improved ray tracing denoising technology
  • All 3,000+ original game textures have been updated with a mix of Q2XP mod-pack textures and our own enhancements
  • Updated effects with new sprites and particle animations
  • Dynamic lighting for items such as blinking lights, signs, switches, elevators and moving objects
  • Caustics approximation to improve water lighting effects
  • High-quality screenshot mode that makes your screenshots look even better
  • Support for the old OpenGL renderer, enabling you to switch between RTX ON and RTX OFF
  • Cylindrical projection mode for wide-angle field of view on widescreen displays

Kilde:
Nvidia

Annonse