I morgen kan den forhåndsbestilles - men alt vi ser er prototyper og kamuflasje
Volkswagen ID er i bildet ovenfor kamuflert og dessuten i en prototype-utgave, men den kan bestilles i morgen.

Annonse


I morgen kan den forhåndsbestilles – men alt vi ser er prototyper og kamuflasje

Volkswagen har hittil hatt en fin suksesshistorie å fortelle med helelektriske E-Golf og E-Up!, men det hører historien til at disse bilene aldri hadde et skikkelig el-fundament å bygges på – man tok rett og slett utgangspunkt i de fossildrevne utgavene av de to modellene og skapte det som slett ikke har prestert dårlig.

Viser sniktitt

Det er kanskje noe av grunnen til at man ser ekstra mye fram til at den tyske bilprodusenten nå åpner for bestillinger av deres nye, elektriske kjøretøy som er basert på MEB-plattformen og som fra bunnen av er laget for å være elektrisk.

I påvente av at Volkswagen nå åpner for bestillinger så har de gitt en sniktitt på en kamuflert prototype-utgave av kombi-bilen:

470 kilometer til prisen av diesel-Golf

Tidligere har Stackmann i Volkswagen uttalt at det nye kjøretøyet ankommer det europeiske markedet i slutten av 2019 med det som i tråd med WLTP-standard er en rekkevidde på opptil 550 kilometer. Etter den mer virkelighetsnære EPA-standarden er rekkevidden satt til 470 kilometer.

Annonse


Prisene skal ikke være så stive heller: Stackmann sa den gang at de skulle sammenlignes med prisene på en moderne, dieseldreven Golf. Disse ligger mellom 200 000 og 270 000.

Ordentlige bilder av en ikke-prototype og en som heller ikke er kamuflert slik som i bildet ovenfor er ventet å bli vist frem rundt septembertider. Det åpnes for bestillinger allerede i morgen, men det er uvisst hvorvidt dette kun gjelder for tyske og andre, spesifikke markeder i Europa, eller om det også gjelder Norge.

Kilde:
Electrek

Annonse