Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Laptop Magazine har utført sin årlige test av kundestøtte hos de største teknologiselskapene. (Ill.: Pexels )

Hvem er best på teknisk kundesupport? Fjorårets vinner troner fortsatt øverst

Laptop Magazine kårer de beste og verste.

Hvis vi skal stole på resultatene til undersøkelsen utført av Laptop Magazine, er det Apple som er best på teknisk kundesupport av de største produsentene.

God på telefon og chat

Magasinet har gjennomført en undersøkelse for å finne ut hvilket selskap som leverer best på teknisk kundestøtte. Resultatene baserer seg på undersøkelser av support over telefon og nett. Laptop Magazine kårer Apple som vinner, med en poengsum på 91 av 100 mulige.

Som en del av undersøkelsen ble Apple stilt en rekke spørsmål. Blant annet ble de bedt om å svare på hvordan automatiske oppdateringer kunne skrus av og hvordan man kunne skru av kameraer på MacBook-maskiner

Per telefon brukte Apple i snitt 6 minutter og 40 sekunder på å svare og løse spørsmål/problemer. Selskapet får ros for å være raske, kunnskapsrike og vennlige mot kunder.

Razer får ros

Andreplassen i kåringen gikk til Razer, som fikk en poengsum på 88 av 100 mulige. Laptop Magazine roser selskapet for å respondere godt på sosiale medier og via chat. Selskapets forum trekkes også frem som et sted man kan dra nytte av dersom man har tekniske problemer med Razer-produktene.

Dell, Samsung og Asus tar henholdsvis tredje, fjerde og femteplass med poengsum på 78, 73 og 69.

laptop magazine
Laptop Magazine har utført sin årlige test av kundestøtte hos de største teknologiselskapene. (Ill.: Laptop Magazine )

For liten kunnskap om egne maskiner

Samsung får blant annet kritikk for å være svak på telefonsupport. Laptop Magazine hevder at selskapets telefonhjelpere har for lite kunnskap om selskapets datamaskiner og at de kom med villedende svar, og noen ganger direkte feil svar. Selskapet får imidlertid skryt for å være hjelpsom på sosiale medier.

MSI svarte feil på alle spørsmål

Nederst på lista finner vi MSI.

Laptop Magazine peker på at nettsidene deres oppleves frustrerende og at de er tilnærmet fraværende på sosiale medier. Lenovo og Huawei figurerer også lang ned på lista.

Lenovo skal ha svart feil på alle spørsmål over telefon, og Huaweis kundesupport slet også med å svare riktig over telefon.

Vi skal selvfølgelig ta denne undersøkelsen med en stor, stor klype salt. Datagrunnlaget er naturligvis for lite til å konkludere bastant.

Du kan lese hele testen på Laptop Magasines nettsider.

Stemmer dette resultatet overens med sine erfaringer?

 

Kilde:
Wccftech

Stikkord: acer, Apple, asus, dell, kundesupport, Lenovo Huawei, msi, støtte