Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Apple er nok veldig klar over de mange problemene med maskiner med butterfly-tastatur, og gjør nå alt de kan for å bedre service-opplevelsen i egne butikker. (Ill.: Apple)

Dette bekrefter mange har problemer: dette sier Apples hemmelige notat om MacBook-tastaturene

Fikser problemet på en dag.

Apples servicemedarbeidere prioriterer nå å fikse problemer med kundenes MacBook-tastaturer om maskinen har butterfly-taster.

Velkjent problem

Det er stadig problemer med disse tastaturtypene (da det for enkelt kommer smuss under dem) først introdusert i 2015, og påfølgende i samtlige nye Pro-maskiner. Nå ber selskapet sitt Apple Store support-system om å prioritere kunder som leverer inn maskiner med problemet slik at det kan fikses i løpet av en dag, og ikke opp til fem dager.

Apple skriver i notatet at:

«De fleste tastaturrelaterte reparasjoner må utføres i butikkene til annen melding gis. Flere service-deler er sendt til butikkene for å støtte det økte volumet. Disse reparasjonene må prioriteres. Når du har fullført reparasjonen, sørg for å ha den korrekte serviceveiledningen på plass og følg alle reparasjonstrinnene nøye

Apple klarer ikke lage tastaturer – bekrefter MacBooks igjen har problemer

Fra flere dager til en

Tradisjonelt når maskinene sendes andre steder tar det tre til fem dager å fikse en maskin med slike problemer, mens de nå satser på å ha maskinen klar neste dag. Klarer de det? Det blir spennende å se, om det avsløres flere notater fremover.

Det selskapet altså gjør er å utføre arbeidet i butikkene slik at de slipper å sende dem et annet sted, noe som bør minske tiden det tar å få utført servicen. Apple avslørte ikke hvorfor de gjør dette (de er trolig nervøse for notat-lekkasjer som dette og ønsker neppe å bli saksøkt), men det er som allerede nevnt godt kjent at butterfly-tastene opplever problemer langt oftere enn andre tastatur-typer og at de nå derfor må skaffe langt flere servicedeler.

 

Kilde:
MacRumors

Stikkord: Apple, mac, macbook, macbookpro