The New York Times har hentet ut Apples hemmelige tall: 200 000 har meldt seg på Apple News+ i løpet av den første uken de første 48 timene avis- og magasin-tjenesten var tilgjengelig.
200 000 av 90 millioner
Tallet baserer seg på kundebasen til Apple i USA og Canada med en iPhone, iPad eller Mac – vi snakker om rundt 90 millioner enheter.
Tjenesten er kun lansert i disse to regionene og er gratis den første måneden. Det blir derfor også veldig interessant å se hvor Apple har med seg etter at gratisperioden opphører. Prisen per måned etter prøveperioden er 9,99 dollar (86 kroner).
Texture, som tjenesten er basert på, hadde 200 000 på høyden. Selskapet ble senere handlet av Apple som brukte deler av teknologien til News+.
Annonse
This is very important as well. Roughly 35% of Apple sales are in U.S. + Canada. So let’s say about 200,000 subscribers out of maybe 90 million eligible devices. https://t.co/IMjsRa46RG
— Mark Gurman (@markgurman) April 2, 2019
Kilde:
NYT
Annonse