Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Artifact kommer ikke til å få jevnlige små-oppdateringer i tiden fremover. (Ill.: Valve)

Valve bryter stillheten rundt Artifact-fiaskoen. – Spillet har store problemer

Spill: Nå går selskapet tilbake til tegnebrettet.

I fjor lanserte Valve spillet Artifact, et spin-off-spill med røtter fra Dota 2.

Spillet skulle gå rett i strupen på Hearthstone og Gwent, men realiteten har blitt noe annerledes.

Endrer strategi

Spillet har rett og slett ikke levd opp til de høye forventningene. For eksempel: iløpet av denne uken har ikke spillet engang nådd 500 samtidige spillere.

Nå bryter Valve stillheten. Selskapet innrømmer at de er skuffet.

– Åpenbart har ikke ting gått som vi hadde håpet. Artifact representerer det største avviket mellom våre forventninger og den faktiske mottakelsen og resultatet spillet har fått. Det har blitt klart for oss at det er noen problemer dypt i røttene med dette spillet og vår originale oppdateringsstrategi med å lansere nye funksjoner og kort er ikke nok for å adressere dette, skriver Valve i et blogginnlegg.

– Vil ta tid

I innlegget skriver de også at de nå vil gjøre nøye undersøkelser for å finne ut av problemene. De skal blant annet vurdere game-designet, økonomien, den sosiale delen og mer. Valve sier at de ikke forventer at dette blir en rask og enkel prosess.

– Når vi nå går videre vil vi fokusere på å ta tak i disse større problemene istedenfor å levere oppdateringer. Selv om vi forventer at dette vil ta betydelig mengder med tid, ser vi frem til å takle denne utfordringen og vil komme tilbake til dere så snart vi er klare.

 

Kilde:
Kotaku

Stikkord: artifact, Spill, valve