Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Ville du sett på reklame i 15-20 minutter for å få gratis kinobilletter? (Ill.: PreShow)

Denne appen bruker FaceID for å gi brukerne gratis kinobilletter

Gå på kino gratis ved å se reklame først.

En av gründerne bak den amerikanske tjenesten MoviePass, som lar brukerne se kinofilmer «gratis» mot en månedelig sum, er nå tilbake med en ny app kalt PreShow.

Sjekker om du følger med

Her dras Moviepass-konseptet enda lenger. Med denne appen kan du gjøre deg fortjent til gratis kino-billetter mot at du ser på reklame i 15-20 minutter.

Noe av grunnen til at appen får oppmerksomhet, er at teknologien bak appen sjekker om du faktisk ser på skjermen når reklamen vises. Den bruker ansiktsgjenkjenning for å være sikker på at du har sittet og fulgt med.

iOS og Android

Du må logge inn ved hjelp av ansiktsgjenkjenning på enten iOS eller Android, og du må ha sett ferdig hele reklamen for å få den godkjent. Ser du bort i et øyeblikk settes reklamen på pause og fortsetter først når øynene er tilbake på skjermen.

I skrivende stund foregår det en Kickstarter-kampanje for appen, men målet om å samle inn 85.664 kroner er allerede nådd med fortsatt 34 dager igjen av kampanjen. Så langt har det kommet inn 111.715 kroner.

Bare i USA

Skaperne av PreShow forklarer at det fungerer slik:

  • Velg filmen du vil se
  • En 15-20 minutter lang reklame dukker opp
  • Se PrewShow-videoen
  • Når du er ferdig får du et virtuelt kort med kreditt
  • Kjøp kinobilletten på forhånd slik du normalt ville gjort

Tjenesten blir tilgjengelig for iOS og Android, men fungerer bare i USA.

Har du tro på en lignende tjeneste for norske kinoer?

 

Kilde:
Kickstarter

 

Stikkord: billetter, gratis, kino, Moviepass, PreShow