Har allerede bannlyst 350 000 - nå skal de fikse krasjene
Apex Legends ble lansert (nesten) uten forvarsel og har blitt en giga-suksess for Respawn, et selskap som produserte to fine titler i Titanfall 1 og 2, men som aldri har vært på kartet som dette før.

Annonse


Har allerede bannlyst 350 000 – nå skal de fikse krasjene

For fem dager siden ble det avslørt at Apex Legends har hatt 50 millioner spillere innom – nå er 350 000 av dem bannlyst fra skytefesten.

Svarte fansen

Grunnet populariteten tok utviklerne seg tid til å svare fans på Reddit. Et av temaene de svarte på var dette med juksing, som alltid er et problem uansett hvilke sikkerhetsløsninger man har.

Respawn melder uansett at de har kastet ut 350 000 av dem allerede, at de oppretter et antijukseteam og samtidig gir PC-spillere mulighet til å rapportere inn juksere direkte til Easy-Anti-Cheat.

Jobber med stabiliteten, spesielt på PC

Vi er usikre på hvor mange som opplever krasj på PC (for mange skal krasjene i det minste skje færre ganger om man bruker en Nvidia-driver noen versjoner tilbake), men Respawn undersøker dette fremdeles.

Annonse


Derfor kommer AMD på besøk neste uke – de har allerede gjestet Nvidia.

Er dette noe du ønsker deg?

Det er ingen garanti for at utviklerne kommer til å implementere en oppløsnings-skalerer på PC, men spurte Reddit-samfunnet om hvordan de ønsker noe slikt implementert:

“Jeg har sett spill som gir enkle valg som 50 prosent, 75 prosent, 100 prosent, eller med en skyve-funksjon/tall – hvilken metode er best?

Og, er det noe ønske om å styre “supersampling”? Vi dytter dynamisk “supersampling”, som i hovedsak gir opp til 4 x piksler om GPU-en kan håndtere det, men dette er dynamisk (for å opprettholde FPS-en når det er mulig). Er det interesse, for eksempel, å låse 4K-oppløsning på en 1080p-skjerm?”

Hold deg driver-oppdatert

En ganske fersk Nvidia-driver skal for øvrig rette “DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG”-feilen som rammet de heldige med GeForce RTX-kort. Respawn fortsetter samarbeidet med Nvidia for å forbedre stabiliteten.

Studioet presiserer at de fortsetter å undersøke svak server-ytelse rett etter at en kamp har startet, men at de ikke kommer til å bygge inn automatisk tilkobling om spilleren mister koblingen til en spill-server.

Årsakene er som følger: funksjonen kan misbrukes, og 2: det krever ressurser å bygge noe slikt – Respawn ønsker i stedet å fiksere på stabilitet-feilrettinger slik at problemet ikke oppstår i det hele tatt.

 

Kilde:
Reddit

Annonse