Stolte Model 3-eiere begynner endelig å få tak i bilene sine nå som Tesla har fått fart på sakene sine, men flere melder nå om en kritisk designfeil som gjør at sand, grus og vann samler seg på innsiden av et av panelene under bilen.
Produsert for California?
Særlig i kaldere temperaturer og litt røffere omstendigheter er dette et problem, og feilen går langt i å underbygge påstanden om at Tesla designer bilene sine for klimaet som er typisk i California – uten å ta større hensyn til kaldere klimaer.
Selskapet har den siste tiden vært kvikke med å legge ut nye oppdateringer for å få bukt med diverse problematikk relatert til kulde med eksempler gitt i trøbbel med dørhåndtak, ladeport og vinduer uten tilstrekkelig ramme, men den siste feilen som mange retter oppmerksomheten mot bør sies å være av et annet kaliber, og det spørs om ikke selskapet må ty til andre midler for å få rettet opp i situasjonen:
Annonse
Overbelastning over tid
Personen i videoen eier et selskap for antirust-behandling på biler, og forteller at alle Model 3-biler han hittil har jobbet med har hatt store mengder sand og skitt akkumulert i det samme panelet.
Problemet forbinder han med manglende kanaler for drenering, og selv om han sier det nødvendigvis ikke innebære korrosjon så kan den store mengden sand og grus legge mye press på den bakre støtfangeren: de to skal visstnok være koblet direkte opp mot hverandre.
Etter en periode med kraftig regn i fjor var det flere nordamerikanere som rett og slett mistet støtfangeren sin – personen i videoen mener at disse hendelsene kan ha en korrelasjon. Regn har vi nok av her til lands, så om det skulle være tilfellet at det kan føre til overbelastning for bilens bakfanger finner vi fort ut av, med mindre Tesla har gjort endringer i de nyeste bilene som kommer fra produksjonen.

Kilde:
Electrek
Annonse
Annonse