Hopp til navigasjon Hopp til innhold
iPhone og iPad har ikke samme versjon av iOS. Det kan by på problemer for noen. (Ill.: ITavisen)

Derfor får du ikke overført iCloud-backup fra iPhone til iPad

Dette problemet irriterer enkelte nye brukere av iPad.

Like før jul i fjor lanserte Apple en iOS-oppdatering til iPhone – iOS 12.1.2.

Denne gangen var det kun iPhone som kunne oppdatere, iPad har ennå ikke fått tilgang til den nyeste versjonen. Det byr på problemer for enkelte brukere.

Som Techradar påpeker, kan nye iPad-brukere få problemer dersom de forsøker å importere en iCloud-backup fra iPhone til iPad. Det er rett og slett ikke mulig å gjennomføre, fordi iPhone og iPad ikke har samme versjon av operativsystemet. iPad kjører for tiden iOS 12.1.1.

Klart – dette er ikke et stort problem for de aller fleste, ettersom man som oftest importerer innhold fra en tidligere iPad-bakup. Dette gjelder stort sett nye iPad-brukere, som kun har innhold på sin iPhone.

Ny versjon for iPad i januar

Apple bekrefter problematikken overfor TechRadar.

– Det er korrekt. Du vil ikke være i stand til å gjenopprette en sikkerhetskopi fra en iOS-versjon som er nyere enn den som allerede er installert, sier selskapet gjennom en direktemelding på Twitter.

Problemet vil ikke bli løst for Apple lanserer iOS 12.1.3 til iPad. Det vil trolig skje iløpet av januar.

 

Kilde:
TechRadar

Stikkord: Apple, icloud, ipad