Google og Android har rundt 90 prosent av mobilmarkedet, men den digitale butikken Play Store gjør det langt dårligere enn Apples App Store.
Begge øker, App Store mest
Tall fra Sensor Tower, analyseselskapet som nylig la frem imponerende “Fortnite”-tall, viser den store forskjellen mellom de to digitale butikkene. Ifølge selskapet kom 66 prosent av den totale appomsetningen i kvartal 3 i år, fra App Store.
Totalt ble det omsatt for 18,2 milliarder dollar i løpet av det kvartalet.
App Store omsatte for 12 milliarder dollar, noe som er en økning på 23,3 prosent sammenliknet med tilsvarende periode i fjor. Play Store økte omsetningen med 21,5 prosent opp til 6,2 milliarder dollar.
“Fortnite”-tallene Sensor Tower nylig la frem, viser at spillet har omsatt for enorme summer på iOS. Google går glipp av liknende inntekter ettersom Epic Games ikke tilbyr appen i Play Store på Android.
Annonse
Facebook lager populære apper
Når det gjelder appomsetning, er Netflix i tet, etterfulgt av Tinder og Tencent Video. Førstnevnte omsatte for 243,7 millioner dollar, ifølge Sensor Towers estimater.
Facebook gjør storeslem blant appene med flest nedlastinger og hadde fire apper inne blant topp fem: WhatsApp (1), Messenger (2), Facebook (3) og Instagram (5). TikTok tok fjerdeplassen.
Bruker du mye penger på apper og spill?
Kilde:
Sensor Tower
Annonse