De nye iPhone-modellene har problemer med å opprettholde gode WiFi- og LTE-forbindelser. Det vet Apple, som nå undersøker problemet.
Apple vet dette er et problem
Dette vet vi fordi selskapet nå tar kontakt direkte med kunder, og ønsker å høre hvordan det står til med de nye toppmodellene etter at kundene først tok kontakt med support:
@reneritchie Apple just reached out to me to see if I could answer some questions about my Xs Max reception issues they’re doing an outreach to some affected users and are asking to install a baseband logger to track my connection to the tower
— Devin Meredith ??? (@Devmer11) October 3, 2018
Annonse
Sverger dessverre til Intel
Undertegnede bruker selv en Xs Max som vi for tiden tester, og opplever selv problemer med både LTE og WiFi. Sistnevnte har vært et problem på nye enheter fra Apple tidligere, men dette med LTE er nok en nyere greie.
Det har lenge vært kjent at Intels modem ikke er like bra som de Qualcomm har designet, men Apple har gått “all inn” med Intel, og da må kundene betale for tekniske problemer.
Vi tester for tiden iOS 12.1 (beta 2 i skrivende stund), og vet at det er oppdaterte nettverksinnstillinger, men det er foreløpig for tidlig å si om endringen har ønsket effekt.
Qualcomm og Apple krangler for tiden i rettssystemet:
Nå saksøker de Apple – hevder de har avslørt hemmeligheter til Intel
Kilde:
MacRumors
Annonse