Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Residen Evil 2 lanseres i januar 2019. (Ill.: Capcom)

– «Resident Evil 2» får nesten filmliknende kvalitet

Spill: Stikkordene er mørke og fuktighet.

Under et intevju med Metro forteller spillregissør Kazunori Kadoi og produsent Tsuyoshi Kanda på nyversjonen av «Resident Evil 2» om hva spillerne kan forvente av det visuelle.

Gørret føles realistisk

Spillet er bygget på samme motor som «Resident Evil 7 biohazard» – som skulle ha fotorealistisk grafikk – som betyr at spillerne i det minste kan forvente en visuelt god opplevelse.

– Denne gangen er stikkordene vår for grafikkonseptene «fuktighet» og «mørke», sier Kadoi til Metro GameCentral.

Spillregissøren forteller at de har jobbet med å gjøre effektene i spillet så realistiske som mulig.

– Så alt det våte gørret du ser på skjermen, er ikke bare rødfarget gørr, det føles faktisk realistisk og hopper av skjermen og mot deg. Denne realismen gjelder også for karakterene i spillet. Vi har brukt fotogrammetri for å skanne modellene og legge til det i spillet, for så animere dem, sier han og beskriver opplevelsen som nesten filmliknende kvalitet.

Finjusterer animasjonene

En viktig del av dette er også realistiske animasjoner. Kanda forklarer at de kan implementere data fra skuespillerne med bevegelsesdrakter direkte inn i spillet.

– Men det er ikke slik at vi bare overfører det og sier oss ferdig. Vi sjekker hvordan det føles i spillet og finjusterer enkelte deler for hånd. Enten det er ansiktsuttrykk, lys, detaljerte karakteranimasjoner, sier Kanda til nettstedet.

Nyversjonen av «Resident Evil 2» lanseres til PC, PlayStation 4 og Xbox One 25. januar 2019.

 

Kilde:
Metro

Stikkord: Capcom, ResidentEvil, Spill