Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Nvidias mål er at spill med racy-tracing-effekter skal klare 1080p og 60 bilder i sekundet. Så er ikke tilfellet enda. (Ill.: Nvidia/EA)

Slik er det å spille Battlefield med RTX og ray-tracing

Spill: Og slik ser Shadow of the Tomb Raider ut på 2080ti.

Vi har allerede sett den offisielle videoen som avslørte ray-tracing effekter i Battlefield 1 (ikke alt ray-traces, det ville ha krevd maskinvare som ikke finnes enda), men hvordan ser det ut når noen spiller i sanntid?

Ser ut til å bli en stor grafisk overhaling

For en ting er svært polerte offisielle videoer, og noe annet er å spille selv.

Selv om klippet under ikke har den aller beste bildekvaliteten, får man har et langt bedre inntrykk av hvor mye bedre Battlefield 1-verdenen ser ut med RTX-skjermkort som foreløpig er de eneste, når de lanseres 20. september, som har dedikert ray-tracing maskinvare.

Det offisielle klippet:

Shadow of the Tomb Raider har i testversjonen (som også Battlefield 1 med ray-tracing er, altså en alpha-versjon) problemer med å holde 60FPS. Det er grunn til å tro at oppdaterte drivere og oppdatering av spillet vil heve FPS-en en god del:

Stikkord: Maskinvare, nvidia, Spill