Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Teslas servicesituasjon i Norge er langt fra optimal og det vet ledelsen. (Ill.: ITavisen)

Her er brevet Tesla sender sine norske kunder

– Musk har godkjent å gjøre alt vi kan for våre norske kunder.

I et brev til Teslas kunder i Norge forklarer selskapet hva de skal gjøre for å bedre servicesituasjonen.

– Musk setter stor pris på støtten fra norske kunder

Ingen elsker Tesla mer enn nordmenn per innbyggertall, og takket større subsidier er det mange som handler den dyre luksusbilen. Problemene kan oppstå om det oppstår feil på produktet, eller om man skulle være uheldig å krasje.

Vi har tidligere snakket med svært frustrerte norske eiere av el-bilen som har måttet vente i mange måneder på service, også selv om servicen ikke burde vært en stor greie.

Noe av det som følger i brevet under har vi nevnt tidligere, men her forklares det litt mer detaljert hva som er planen, inkludert Teslas dialog med Vegvesenet for å tilby mobile service-stasjoner.

Les brevet

«Den store etterspørselen etter elektriske familiebiler har ført til betydelig vekst for Tesla i Norge, og vi jobber hardt for å øke servicekapasiteten vår så fort som mulig. Vi er klar over at den nåværende servicesituasjonen ikke alltid gjenspeiler den opplevelsen vi ønsker at våre kunder skal ha.

Teslas CEO Elon Musk har godkjent å gjøre alt vi kan for å gi en enestående serviceopplevelse, og han setter stor pris på støtten fra våre norske kunder.

Vi har allerede tatt grep for å forbedre situasjonen. I år har serviceteamet blitt 30 % større, og dette har gitt en betydelig økning i kapasiteten. Vi har også tatt en rekke andre grep for å raskest mulig utbedre situasjonen, inkludert:

• Fordi serviceteamet blir større, har vi kunnet forlenge åpningstidene på utvalgte servicesentre ved å introdusere et nytt skift. Etter sommeren kommer vi også til å starte med et nytt skift i Bærum og på Kokstad.
• I Bergen bruker vi nå lokalene våre på Minde som støtte til servicesenteret på Kokstad for å utføre enkelte servicejobber.
• Vi har en konstruktiv dialog med Vegvesenet for å kunne tilby hele omfanget av Mobile Service-tjenester så fort som mulig. I USA har økningen i antallet Mobile Service kjøretøy hatt en kraftig effekt på vår servicekapasitet og kundetilfredshet.
• Vi har tatt i bruk vårt nye verksted i Oslo-området, og i de kommende månedene vil vi fortsette å bygge ut kapasiteten til det blir det største servicesenteret i Norge.

Vi skal få utført service på bilen din, og ber om at du fortsetter å kontakte våre eksisterende servicesentre og kundestøtteteamet hvis du trenger assistanse. Teamet vårt er her for å finne ut av hvordan vi kan hjelpe deg mest mulig effektivt.

Gjennom tiltak som disse vil vår servicekapasitet fortsette å øke, slik at vi kan gi deg et servicenivå i tråd med våre ambisjoner.»

Stikkord: Bil, tesla