Sonos-sjef Patrick Spence forteller hvordan det er å konkurrere med Apple
Sonos-sjef sier at Apple er mer interessert i iPhones enn høyttalere.

Annonse


Sonos-sjef Patrick Spence forteller hvordan det er å konkurrere med Apple

Sonos er godt kjent for sine høyttalere som kan kobles til en lang rekke forskjellige musikkstrømmetjenester.

Apple er mer interessert i iPhones enn høyttalere

I et intervju med Axios kunne Sonos-sjefen fortelle hva forskjellene mellom Sonos og Apple er, men også om hvor viktig programvare er når det kommer til høyttalere. Spence ble først spurt om hvordan Sonos planlegger å konkurrere med Apple innenfor høyttalersegmentet.

– Vi har veldig forskjellige strategiske mål. Jeg kan ikke se at Apple bygger produkter som tilfredsstiller alles høyttalerbehov. Homepod er et bra produkt, men man trenger også en iPhone og Apple Music. Det forteller meg at Apples strategi er å selge flere iPhones – ikke flere høyttalere, sa Spencer.

Planlegger ikke egne tjenester – enda

Da Spence ble spurt om Sonos ønsker å tilby egne musikktjenester, var svaret at Sonos er åpne for ideen, men at de ikke kommer til å annonsere noe før de er sikre på at det er gjennomførbart. Han mener at Sonos’ kunder er lojale, men sier videre at de ikke vil tenke på å starte opp egne tjenester før kundene ber om dette.

Annonse


5-10 års støtte etter lansering av produkt

På spørsmål om selskapets støtte til eldre Sonos-produkter, kunne Sonos-sjefen si at de kommer til å tilby produktstøtte så lenge som mulig. Da høyttalerne har «mini-datamaskiner» på innsiden, vil støtte for så lang tid som 10-13 år være umulig. Avslutningsvis kunne Spence si at de kan garantere produktstøtte for perioder på 5-10 år.

Kilde:

Axios

Annonse