Hopp til navigasjon Hopp til innhold
DICE avslører at de har gjort flere justeringer. (Ill.: Electronic Arts)

– Dette lærte vi av «Battlefield 5»-alphaen

Spill: Flere ting skal forbedres.

I et innlegg på den offisielle nettsiden «Battlefield» forteller utvikler DICE om hva de lærte av den første runden med lukket alphatesting.

«Matchmaking»-trøbbel

DICE forklarer at de i den lukkede testingen testet flere tekniske aspekter ved spillet, blant annet det bakenforliggende systemet spillerpoeng, og at det de lærte plasserer seg i kategoriene teknisk og spillmekanikk.

Hva det tekniske gjelder handlet det mye om «matchmaking», altså hvordan spillerne blir med i en flerspillerkamp. I spillet har man to muligheter, enten via serverutforskeren eller ved å trykke «quick match». DICE skriver at det førstnevnte valget trolig var det beste under alphatestingen ettersom enkelte som valgte «quick match» opplevde å spille på servere som ikke var optimale.

En annen ting relatert til dette var problemer med å holde «Squads» sammen under kampene. DICE beskriver det som en høy prioritet å sørge for at «Squads» fungerer som det skal.

I begge disse tilfellene kommer utvikleren til å gjøre endringer.

Se ITavisen spille «Battlefield 5»-alphaen:

Har gjort flere endringer

DICE har også justert flere ting i «Battlefield 5» etter den første runden med lukket testing. Blant annet føles gjenopplivingene mindre klossete samtidig som at «Buddy»-gjenoppliving er 2,5 sekunder raskere.

Enkelte spillere kommenterte også at startammunisjonen er for begrenset, men her kommer ikke DICE til å gjøre store endringer. Den vil forbli begrenset, dog med noen endringer for bedre balansering.

Samtidig blir de kraftigste våpnene, såkalte «reinforcements», tonet ned noe, forklarer utvikleren.

Mer om endringene DICE gjør kan du lese her.

 

Kilde:
Battlefield

Stikkord: battlefield, Spill