Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Så lenge innholdet vil fortsetter å komme også etter lansering, vil The Division 2 gjøre det godt. (Ill.: Ubisoft)

SNIKTITT: The Division 2

Spill: Los Angeles (ITavisen:) Mer av det gode og med tøffere motstand.

Ubisoft og Massive Entertainment prøver å få deg til å bli en del av Division 2 med følelsesmessige triks og mer innhold samt smartere fiender.

Du må jo ha en grunn til å kjempe tappert

For under Ubisofts-presskonferanse viste de en trailer som spilte på følelser.

Du er en del av The Division, en spesialgruppe som er eneste skjold mot et USA som har gått fullstendig av hengslene. Washington D.C har falt til anarki og ingen er trygge, og de som er så dumme å bevege seg utenfor frisonene. Vel, det går ikke bra.

Det er i disse borgene, bygget ved hjelp av restene av samfunnet, der sivile prøver å skape et normalt liv igjen.

Det at man har kontakt med sivile og at de også kan hjelpe deg å vinne kamper, gir et økt ansvar for å redde medborgerne dine og landet.

Åtte personer kan spille sammen og raids er på plass

The Division spilles fremdeles best med venner. Det er en rekke klasser, inkludert en «Sharpshooter»-spesialist. Samtlige klasser har forskjellige våpen og evner.

Det er også gjort forbedringer i forhold til fienden, som med mangel på innhold, fort ble kjedelige i det første spillet. Man møter noen skikkelig farlige jævler denne gang som tåler mye og som ser ganske skumle ut (husk å sikte på de svake punktene i de hjemmelagde rustningene deres) – samtidig som de på et sekund kan få deg til å krype blødende på slagmarken i håp om å finne et gjemmested slik at kompisen din kan hjelpe deg opp igjen.

Det er dette som var mest nervepirrende når vi spilte med tre andre på Air Force One-kartet du har sett i gameplay-traileren. For vi klarte bare nesten å fullføre oppdraget med tre fiender igjen, men kastet bort endel sjanser til å spille mer taktisk da hele teamet døde, inkludert utvikleren på laget, to ganger.

Vi kunne ikke skylde på andre enn oss selv, og da utvikleren nesten hoppet ned fra flyet ved en feiltagelse uten å klare å hjelpe meg opp igjen, var vi svette i håndflaten.

Om ikke annet fikk vi oppleve det som gjør kampene veldig dynamiske, for: selv om man dør lever verdenen videre.

På den måten leverer aldri kampområdet den helt samme kampen, for når vi skulle fullføre skurkene ved flyet hadde de offensivt rykket frem, noe som endte med at vi måtte ta oppstilling på toppen av Air Force One, og ikke foran som ved første forsøk.

Skytingen og spiller-mekanikken føles lik

Det føles likt å skyte i toern som i det første spillet. Det er lite rekyl. De av dere som mener det var for lett å treffe fiendene, også på avstand, i det første spillet, blir nok skuffet, for skytingen fungerer på samme måte.

Det Ubisoft prøver med toeren er ikke å gjøre alt nytt, men å hive på mer innhold og sørge for at man samarbeider mot tøffere fiender (man vil neppe ha noe valg).

Tre gratis DLC-er lanseres samme år som spillet kommer, altså neste år.

Spillet bruker en oppgradert versjon av Ubisofts sin Snowdrop-grafikkmotor. Det ser bra ut, men vi spilte bare på en Xbox One, så vi får komme tilbake til X og PC-grafikk.

The Division 2 lanseres 15. mars.

Stikkord: e318, Eksklusivt, Spill, ubisoft