Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Det kan straffe seg å returnere for mange varer. (Ill.: Martin Kynningsrud Størbu)

Amazon utestenger kunder som returnerer varer for ofte

Nettgiganten slår ned på kunder som utnytter systemet.

The Wall Street Journal skriver at nettgiganten har stengt kontoene til flere av kundene. Årsaken er at de har returnert varer for ofte.

Stengte kontoer

Amazons retningslinjer sier at kundene kan returnere varer gratis, men det ser ut til å være en begrensning på dette. En av personene ble utestengt fra nettbutikken i mars, skriver The Wall Street Journal, og det først uten en begrunnelse på hvorfor.

Senere trakk en representant fra støtteavdelingen frem personens returhistorikk. Basert på denne kan ikke den aktuelle personen lenger åpne en ny konto eller bruke annen konto for å legge inn ordre, forklarer kundesørvismedarbeideren i en e-post til personen.

Også andre kunder har erfart at kontoene deres blir stengt på tilsvarende grunnlag, skriver avisen. Nettstedet skriver at Amazon ikke nevner dette spesifikt i retningslinjene, men opplyser kunder om at nettbutikken har rett til å stenge kontoer.

Komplett med supersatsing – inngår samarbeid med over 100 butikker

Har du opplevd at du eller bekjente blir utestengt fra en nettbutikk fordi de returnerer for mange varer?

 

Kilde:
The Wall Street Journal,
Neowin

Stikkord: amazon