Ifølge tall fra analyseselskapet Strategy Analytics sendte Apple ut 600 000 HomePod-høyttalere under årets første kvartal.
Apple nummer fire i markedet
Det gir iPhone-produsenten rundt seks prosent av smarthøyttalermarkedet i det aktuelle kvartalet. Markedsandelen er høyere enn Xiaomis 2,4 prosent, men lavere enn Alibaba, som for øyeblikket innehar tredjeplassen, med 7,6 prosent.
Google leverte 2,4 millioner smarthøyttalere i årets første kvartal, noe som gir søkegiganten 26,5 prosent av markedet. Amazon er fremdeles nummer én med 4 millioner forsendelser og 43,6 prosent av markedet.
Annonse
I fjor inntok høst inntok Sonos smarthøyttalermarkedet med lanseringen av Alexa-kompatible Sonos One, men nevnes ikke spesifikt i rapporten til Strategy Analytics. Selskapet er trolig plassert i gruppen “Others” som hadde en markedsandel på 13,9 prosent det foregående kvartalet.
Kilde:
Strategy Analytics
Annonse