Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Vi kan ikke vente til å forsvinne inn i spill-verdener som dette. (Ill.: Unity)

Dette er så realistisk spill-grafikk at vi må gni oss i øynene

Spill: Nå kan spill-utviklere bruke dette for å gjøre verdenen nesten helt ekte.

Spillutviklerplattformen Unity imponerer stort med en teknologi-demo ulikt alt annet vi har sett, og den er ikke en gang helt fersk.

Om tre år er dette spillgrafikk-standarden

Unity har ikke, i hvert fall ikke før nå, vært kjent som den aller kraftigste grafikkmotoren, men et effektivt startsted for utviklere som nettopp har startet og som ofte utvikler mindre spill.

Med Unity 2018 flyttes dog plattformen over til et helt annet nivå med en helt utrolig realisme det er herlig å se. Nå er det opp til utviklerne å tappe kraften.

ITavisen undersøker: Slik vifte-kjøler du spill PC-en din optimalt

Utnytter hver dråpe av kraft

«Traileren er representativ for hvordan det faktisk er å spille», melder Unity, men det skal sies vi aldri har sett et Unity-spill i nærheten av dette.

Bak traileren er folkene (gruppen inkluderer garvede spill-skapere) som skapte Unity-demoene Adam (2016) og The Blacksmith. The Blacksmith-klippet er fra 2015, og er mest representativt for hvordan spillgrafikk ser ut i ekte spill per 2017 og 2018.

ITavisen maskinvare-lab forklarer: Du kaster vel ikke gratis spill-ytelse i søpla?

På PS 4 Pro:

Om den nye teknologien:

Adam fra 2016:

The Blacksmith fra 2015:

Stikkord: grafikk, Spill