Hopp til navigasjon Hopp til innhold
iOS-spillerne flokker til Fortnite. (Ill.: Martin Kynningsrud Størbu)

iPhone-suksess for «Fortnite»: – Har håvet inn over 110 millioner kroner

Spill: Og det på kun tre uker.

Spillere har noe anstrengt forhold til mikrotransaksjoner, men Epic Games ser ut til å gjøre mye riktig på den fronten.

App Store-suksess

Nylig ble «Battle Royale»-favoritten «Fortnite» lansert til iOS. I førsteomgang var det kun for inviterte, men nå kan alle bli med på moroa. Ifølge tall fra app-analyseselskapet Sensor Tower håver Epic Games inn flere hundre millioner i mikrotransaksjoner i spillet.

«Fortnite» er gratis å spille og finansieres av mikrotransaksjoner. I hovedsak er det kosmetiske ting man kan kjøpe som ulike kostymer og danseanimasjoner, men også «Battle Pass».

Over 110 millioner kroner

På tre uker er det tallet oppe i 15 millioner dollar, rundt 117 millioner kroner, ifølge Sensor Tower som mener «Fortnite» overgår mobilfavorittene «Candy Crush Saga», «Clash of Clans» og Pokémon GO som var mobilfarsotten sommeren 2016.

Forrige uke omsatte «Fortnite» for 6,4 millioner dollar i App Store mot 5,8 millioner dollar for stadig populære «Candy Crush Saga».

«Fortnite» er nå tilgjengelig på PC, PlayStation 4, Xbox One og iOS. En Android-utgave er under utvikling.

 

Kilde:
Sensor Tower

Stikkord: fortnite, Spill