Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Chess-merkevaren forsvinner. (Ill.: Telia)

Chess legges ned – kundene flyttes over til Telia

Det ungdomsfokuserte abonnementet slukes av moderselskapet.

Telia kunngjør i en pressemelding i dag at Chess er historie. Nå flyttes kundene over til Telia.

Blir ett

– Vi ønsker alle Chess-kunder velkommen til Telia. Vi kan love tilgang til mange nye spennende tjenester, som blant annet Data Boost og Svitsj, og naturligvis alle våre 64 landsdekkende butikker. Alle mobilkundene beholder samme pris og datamengde som de har, og de trenger ikke å foreta seg noe eller bekymre seg for å bytte SIM-kort. Alt skjer automatisk, sier Kjersti Jamne, leder for privatmarkedet i Telia Norge, i pressemeldingen.

Operatøren skriver at de to selskapene i lang tid har vært slått sammen og at det neste steget var å slå sammen selve merkevarene. Telia mener dette vil forenkle merkeporteføljen i privatmarkedet.

– Når vi nå slår sammen merkevarene forenkler vi og gjør det bedre for kundene samtidig som vi styrker vår konkurransekraft i det norske markedet. Det vil komme alle våre mobilkunder til gode. Vi kan love Chess-kundene en ekstra hyggelig velkomsthilsen samt at vi skal gjøre alt vi kan for at de skal trives hos Telia, sier Jamne i pressemeldingen.

Satser fortsatt på den yngre målgruppen

Når det gjelder ungdomsfokuset som har vært rundt Chess, er ikke Telia bekymret over at den aktuelle målgruppen ikke føler seg ivaretatt, skriver operatøren.

– Unge mobilbrukere er også en viktig målgruppe for Telia, og vi jobber utrettelig for å levere produkter og tjenester som denne kundegruppen ønsker. Vi ser for eksempel at særlig Data Boost har blitt veldig godt mottatt av de unge. I tillegg til at Chess-kundene nå får tilgang til Telias valgfrie tjenester, 64 landsdekkende butikker, lengre kundeserviceåpningstid og en app med spennende innhold, kan de selvsagt også velge å bytte fritt til noen av våre andre Telia-abonnementer. For eksempel SMART Ung som inkluderer Music Freedom, sier hun.

Telia opplyser at Chess-kundene vil motta en SMS i dag, 4. april, om informasjon om endringen. Alle mobilkunder bevarer sine eksisterende prisplaner.

 

Kilde:
Telia

Stikkord: chess, Mobil, telia