Burger-kjeden CaliBurger sin lokasjon i Pasadena, California, får helt unik hjelp.
Starten på slutten for menneskelige burger-stekere
For hurtigmatkjeden kjøpte roboten fra Miso Robotics (de spesialiserer seg på restauranter og har en AI kalt Miso – roboten lærer via skyen).
Flippy er navnet, og som navnet tilsier steker den burgerne, opp til 200 i timen og 2000 om dagen, men kun etter en dag måtte roboten plasseres på en ikke-betalt ferie.
Flippy er ganske smart: den vet når burgeren er ferdig på en side, og snur dem når den ene siden er perfekt stekt, men mennesker må være tilstede for å plassere kjøttet på grillen, og samtidig må personalet passe på at avstanden mellom dem og roboten er akkurat passe, om ikke kan Flippy komme til å rote det til.
Annonse
Uber mer populært
Årsaken til problemene er ikke bare roboten sin, tekniske problemer, eller slike ting, men også fordi ungdommene rett og slett foretrekker å gjøre andre jobber enn å steke burgere.
Det er nemlig Uber og Lyft som stjeler den unge arbeidsgruppen ifølge CaliBurger-sjef John Miller
Likevel: Flippy kommer tilbake – CaliBurger må bare lære opp sine ansatte til å samarbeide mer effektivt med ham først.
https://vimeo.com/257823574
Kilde:
USA Today
Annonse