Facebook introduserer egen tidsenhet for utviklere.
Facebook introduserer egen tidsenhet for utviklere.

Annonse


Facebook har utviklet egen tidsenhet

Facebook introduserer en ny tidsenhet kalt “flicks”. Planen er ikke å ta over for sekundene vi er blitt så vant med. Nei, “flicks” er beregnet for utviklere.

Ideen er å gjøre utregninger enklere

Ideen til “flicks”-skaper Christopher Horvath, en tidligere Facebook-ansatt og en del av Oculus, var å gjøre utregningen enklere for utviklere ved å erstatte enheter som vanligvis har desimaltall.

“Flick” representerer 1/705 600 000 del av et sekund – litt lenger enn et nanosekund – noe som i førsteomgang gjør det ubrukelig til å angi tid for hvermansen, men for utviklere gjør det jobben enklere. For eksempel en film som kjører i 24 bilder per sekunder, der tilsvarer hvert bilde (forkortet) 0,04167 sekunder. Samtidig er 24 fps 29 400 000 “flicks” mens 60 fps i spill er 11 760 000 “flicks”.

16, 24, 30, 58, 60, 90 og 120 er tall som er enkle å dele på 1/706 600 000, og da skjønner du kanskje tegningen og tanken bak.

Annonse


Tar du Facebook-utfordringen?

 

Kilde:
Facebook

Annonse