Hopp til navigasjon Hopp til innhold
eMarketer tror at smartklokkeveksten vil avta. (Ill.: Apple)

«Ingen» kjøper smartklokker

Analytikere tror tallene bare blir verre.

Flere spennende lanseringer til tross, analytikere tror at veksten til smartklokkene vil avta fremover.

Tror flere velger smarthøyttaler

Ifølge en ny rapport fra analyseselskapet eMarketer sliter kundene med å finne en årsak til å kjøpe en smartklokke.

«I stedet forventer vi at flere vil foretrekke å gi smarthøyttalerne i julegave til teknologientusiaster denne høytiden, ettersom de er rimeligere», skriver eMarketer-analytikeren Cindy Liu i rapporten.

I oktober 2015 estimerte selskapet at smartklokkemarkedet ville vokse med 60 prosent blant eldre personer i USA i 2016, men veksten var kun på 24,7 prosent.

Apple Watch 3 med LTE er kjempenyttig.

– Ikke et må ha-produkt

Nå anslår eMarketer at veksten for smartklokkene i 2018 kun vil være på 11,9 prosent og at den året etter og videre vil være ensifret.

«Veksten vi vil se for smartplagg vil i hovedsak komme fra nye brukere av smartklokker. Likevel er smartplaggmarket i hovedsak dominert av helse- og aktivitetssporere. Vi har virkelig ikke sett en smartplaggenhet som blir det neste store «må ha-«produktet. Inntil det skjer vil veksten være konservativ», skriver analytikeren.

Føler du at smartklokker er et må ha-produkt?

 

Kilde:
Business Insider

Stikkord: smartklokke