Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Spotify forsøker seg på video igjen. (Ill.: Spotify)

Spotify skal bruke milliarder i kampen mot Apple

Forsøker seg på video … igjen.

Kilder Bloomberg har vært i kontakt med sier at Spotify kansellerer nåværende show på strømmetjenesten, men også innhold som ennå ikke er blitt lansert.

Ny videosatsing
Strømmetjenestens nye sjef for video og podkaster, Courtney Holt, utforsker ifølge rapportene mulighetene til å opprette en portal som samler lyd, video og bilder. Hvis dette viser seg å stemme, er det tredje gang på tre år at Spotify kjører en omstart av videoplanene.

I mai for to år siden annonserte Spotify at videoinnhold er på vei til tjenesten. Den gang ble ESPN, MTV, NBC Og Vice News nevnt som noen av partnerne. Tjenesten ble lansert i fjor, men har til gode å ta ordentlig av. Mangel på promotering nevnes som en av årsakene til dette.

Stor konkurranse
Apple er forholdsvis fersk i musikkstrømmebransjen, men har nådd ut til titalls millioner musikklyttere på rekordtid. Selskapet ønsker å gjøre Apple Music enda mer interessant ved å legge til videoinnhold. For øyeblikket består videoutvalget av YouTube-hiten «Carpool Karaoke» og «Planet of the Apps», men Apple har større ambisjoner enn det.

Ifølge Bloomberg-kildene planlegger Spotify å bruke én milliard dollar, rundt åtte milliarder kroner, på video for å møte konkurransen fra Apple.

Hva mener du? Er det topp med videoinnhold til musikktjenestene, eller bør de holde seg til musikk og podkaster?

 

Kilde:
Bloomberg

Stikkord: Apple, spotify