Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Vipps har trøbbel. (Ill.: Vipps)

Problemer for Vipps: Bruker ble belastet 13 ganger

DNB stenger tjenesten inntil videre.

Nettstedet E24 melder at DNB har stengt betalingstjenesten Vipps etter rapporter om at brukere ble belastet flere ganger for samme transaksjon.

Stenger tjenesten inntil videre
– Vi har fått meldinger om at noen kunder er blitt utsatt for en feil som gjorde at transaksjoner har doblet seg, bekrefter kommunikasjonsrådgiver Marit E. Giske i DNB overfor E24.

DNB har ikke oversikt over hvor mange som er rammet av denne feilen, men jobber på spreng med å finne feilen. Til E24 sier banken at Vipps ikke blir tilgjengelig før de er sikre på at alt fungerer.

Personer som er blitt belastet for mye, får automatisk refundert beløpet og trenger ikke melde ifra, sier DNB til nettstedet.

– Vi vil beklage overfor de som er blitt rammet, sier Giske til E24.

DNB sier til Aftenposten at beløpene er tilbakebetalt.

Ble trukket 13 ganger
E24 har vært i kontakt med Anders Aa Hagen (40) som forteller at han skulle sende 1100 kroner til en kamerat etter et restaurantbesøk.

– Jeg lot den stå og jobbe, signerte med bank-id, og så sto den og jobbet igjen. Så da restartet jeg appen. Da så jeg at jeg var trukket for beløpet 13 ganger, forteller Hagen til E24.

Kameraten fikk over 14 300 kroner inn på konto.

Til E24 sier Hagen at han varslet DNB om feilen, men at de ikke klarte å gi noe svar på feilen. Ei heller når han får refundert pengene.

– Når det er noe som skjer, så hadde det vært fint å få informasjon om det fra banken, og ikke bare lese det i media, sier han til nettstedet.

 

Kilder:
E24,
Aftenposten

Stikkord: dnb, vipps