Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Du kan ikke bruke Oculus Rift med Mac riktig ennå. (Ill.: Oculus)

Oculus om Mac-støtte: Vi har ingen nyheter på nåværende tidspunkt

macOS får HTC Vive-støtte, men Rift-brukerne må fortsatt vente.

Under WWDC mandag annonserte Apple at macOS High Sierra har støtte for utvikling av VR-innhold og at en optimalisering av SteamVR-plattformen gjør det mulig å koble til HTC Vive-hodesett.

Vive-støtte på plass
Det er gode nyheter for dem med HTC Vive, men hva med Rift-brukerne? Vel, de må fortsatt smøre seg med tålmodighet.

«Vi er forpliktet til å levere PC VR til så mange personer som mulig, men på nåværende tidspunkt har vi ingen nyheter om macOS-støtte», sier en talsperson for Oculus til Road to VR.

Stanset utviklingen i 2015
Det er ikke første gang Oculus uttaler at Rift ikke er på vei til Mac-eierne. Tidligere Oculus Rift-topp, Palmer Luckey, uttalte i fjor følgende om Mac-støtte for Rift:

– Det er opp til Apple. Om de noensinne produserer en bra maskin, så er vi der.

Han la til:

– Det hele koker ned til det faktum at Apple ikke prioriterer high-end GPU-er. Du kan kjøpe en Mac Pro til 6000 dollar med et «top-of-the-line» AMD Firepro D700, men en slik maskin matcher uansett ikke våre anbefalte maskinvarekrav.

– Om de prioriterer kjappere GPU-er som tidligere, så elsker vi å støtte Mac, men slik det er akkurat nå, er det ikke en eneste maskinen som er kraftig nok.

På vårparten for to år siden skrev vi at «Oculus VR stopper utviklingen for OS X og Linux».

 

Kilde:
Road to VR

Stikkord: macos, oculus, vr