Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Med Svitsj velger kunden ny mobil hvert år, og avtalen med Telia binder kunden 24 nye måneder. (Ill.: Telia)

Telia lanserer årlig oppgradering av mobilen med Svitsj – slik fungerer det

Dette må du vite.

«Nå kan mobilbrukere kjøpe mobiltelefon hos Telia og kostnadsfritt oppgradere til en ny og bedre modell på årlig basis.

Telia Svitsj er et mobilbytteprogram for privatkunder som lar dem holde seg oppdatert på den aller nyeste teknologien. For hver Svitsj donerer også Telia ti kroner til et godt formål», melder selskapet i pressemeldingen.

Om uhellet skulle være ute
Selskapet melder at de nå har tre måter å selge mobiler på: Man kan kjøpe mobilen rabattert sammen med et abonnement, separat uten et abonnement eller med Svitsj, forklares det.

Automatisk skjermforsikring medfølger om man velger Svitsj i stedet for den tradisjonelle måten.

Kan handles i butikker
«Telia Svitsj kan kjøpes i enten en av Telias 64 butikker eller gjennom nettbutikken Telia.no. Svitsj er tilgjengelig for både nye og eksisterende kunder og kompatibelt med alle Telia Smart-abonnement. Kunder av Telia kan når som helst endre eller oppgradere sitt Telia Smart-abonnement når de er en del av Svitsj-ordningen.»

– Svitsj er et mobilbytteprogram som er perfekt for den som vil være først ute med den siste mobilmodellen og den nyeste teknologien.

Svitsj gir kunder muligheten til å bytte mobiltelefon én gang i året. Det er ingen bindingstid med Svitsj og ordningen inkluderer en av markedets beste skjermforsikringer. Nedbetalingen skjer rentefritt over en 24 måneders periode, sier Lind.

Slik fungerer Svitsj
Telia har til og med laget en punkliste for hvordan Svitsj fungerer:

  • Kunden velger mobiltelefonen han/hun ønsker seg og betaler ingen etableringsavgift.
  • Etter 12 måneder kan brukeren bytte til en ny mobil helt kostnadsfritt. Kunden bytter da inn sin gamle mobil og forlenger Svitsj-avtalen med nye 24 måneder.
  • Dersom en kunde betaler ned hele Svitsj-avtalen gjennom en 24 måneders periode, beholder kunden mobilen og kan fortsette mobilabonnementet og eventuelt inngå en ny Svitsj-avtale
  • Det er mulig å bytte telefon før 12 måneder har gått, men da vil kunden bli fakturert for resterende nedbetaling inntil 12 måneder.
  • Nedbetalingen skjer rentefritt over en 24 måneders periode. Etter endte 24 måneder er kunden formell eier av telefonen.
  • For hver Svitsj går ti kroner til finansiering av en robot fra No Isolation som doneres til langtidssyke barn og unge.
  • Alle telefoner som leveres til Mobilpant blir kontrollert av Telias ansatte og deretter formatert. Dette inkluderer sletting av alt innhold. Videre blir telefonen solgt og gjenbrukt i andre land i Europa, Asia, Amerika og Afrika.

 

Kilde:
Telia pressemelding

Stikkord: Mobil, telia