Hopp til navigasjon Hopp til innhold
reMarkable har passert 100 millioner kroner i omsetning fra forhåndssalget. (Ill.: reMarkable)

Norsk oppstartsselskap har forhåndssolgt papirbrett for 100 millioner kroner

– En av verdens mest suksessfulle forhåndssalgskampanjer for hardware-startups noensinne, sier nordmennene.

På høsten i fjor skrev vi om det norske selskapet reMarkable som da hadde annonsert et nettbrett som «visker ut skillet mellom papir og digitale skjermer».

Imponerende tall
I dag kan nordmennene avslørte at så langt har forhåndssalget nådd 100 millioner kroner i omsetning. Salget nærmer seg 28 000 enheter verden rundt. Selskapet skriver i en pressemelding at papirprettet så langt går best i USA, Storbritannia, Tyskland, Canada og Norge.

– Da vi lanserte salgskampanjen vår i november i fjor hadde vi forhåpninger om å selge for en million kroner i løpet av de første tre månedene, men da vi passerte en million kroner i salg i løpet av den første dagen, så skjønte vi at vi hadde pirket i et behov som mange kjenner på. Seks måneder senere er vi veldig stolte over at vi har fått til noe helt unikt, også i internasjonal målestokk, sier Magnus Haug Wanberg, gründer og CEO i reMarkable, i pressemeldingen.

reMarkable nærmer seg et forhåndssalg på 28 000 enheter.
reMarkable nærmer seg et forhåndssalg på 28 000 enheter.

Tar ikke av helt ennå
Det høye tallet plasserer det norske selskapet blant de mest suksessfulle forhåndssalgskampanjene til et oppstartsselskap noensinne.

Ifølge reMarkables tall er de nummer seks på topplisten, kun slått av produkter som LilyCam, Pebble Time og 2 og Coolest Cooler. Tross de gode tallene, tar ikke reMarkable av med det første.

– Selv om vi har forhåndssolgt utrolig mange tablets og fått inn mye penger, så er hele teamet vårt veldig bevisste på at vi skal holde føttene godt plantet på landjorda. Vi har ikke sendt ut noen enheter ennå, og vet at det er mange som forventer mye av oss, derfor jobber vi laserfokusert med å levere et godt produkt, på tid, slik vi har lovet kundene våre, sier Wanberg i pressemeldingen.

Kundene som var tidligst ute kan forvente å få reMarkable fra august og utover.

 

Kilde:
Pressemelding

Stikkord: norsk, remarkable