Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Snapchat er ikke bekymret over konkurransen fra Facebook. (Ill.: Snap)

Snapchat-sjefen svarte med latter på Facebook-spørsmål

– At Yahoo har en søkeboks gjør det ikke til Google.

Snapchat-sjef Evan Spiegel er ikke bekymret for konkurransen fra Facebook. Han gir i hvert fall inntrykk av ikke å være det.

Lo på Facebook-spørsmål
I forbindelse med fremlegging av regnskapstallene for årets første tre måneder, ble Spiegel spurt om han fryktet Facebook. Snapchat-toppen svarte med latter.

– Vår ultimate strategi er å levere kreativitet. Hvis du lager bra ting kommer folk til å kopiere deg. At Yahoo har en søkeboks gjør det ikke til Google, svarte han.

Og Spiegel har kanskje et poeng da Facebook og Instagram, eid av Facebook, er blitt mer og mer lik Snapchat de seneste månedene.

Fokus på kreativitet
Spiegel omtaler Facebooks markedsstrategier som «ikke bærekraftige over tid» og sa under konferansesamtalen at han ikke ønsker å øke brukerbasen til Snapchat med samme strategier.

– Når vi snakker om vekst … vi ønsker å bruke kreativitet, sa Spiegel om taktikken for å øke brukerbasen.

Regnskapstallene til Snapchat viser at antall daglige aktivere brukere nå er på 166 millioner mot 158 millioner i tilsvarende kvartal i fjor.

 

Kilde:
CNBC

Stikkord: facebook, snapchat