Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Nå skal Fjordkraft også levere mobiltelefoni. Her administrerende direktør Rolf Barmen (Ill.: Fjordkraft)

Strømleverandør blir mobiloperatør

Skal utfordre de etablerte aktørene med ekstra lave priser til sine strømkunder.

Det er ikke bare de tradisjonelle mobiloperatørene som satser på mobilabonnementer. I løpet av de senere årene har også nettbutikken Komplett og TV-leverandøren Get kastet seg inn i markedet.

Fjordkraft blir mobiloperatør
Neste ut er strømleverandøren Fjordkraft som nå også skal levere mobiltjenester til norske brukere. For å friste kundene, tilbyr de lavere prisen for dem som også er strømkunder.

– Nesten 1 million nordmenn har strøm fra Fjordkraft i stikkontakten der de bor. Er du strømkunde, eller bor sammen med noen som er det, får du fra 25. april ekstra lave priser på våre mobilabonnement. Veien fra å tilby strømabonnement til mobilabonnement er kort for oss, sier adm. direktør i Fjordkraft, Rolf Barmen, i en pressemelding.

Så du trenger ikke nødvendigvis å være strømkunde fra Fjordkraft bare en annen i husholdningen er det.

Rimeligere for strømkunder
Målet til Fjordkraft er å konkurrere mot de store, etablerte aktørene i bransjen, og kan skilte med tjenester som fri bruk av tale, SMS og MMS, fri fart, databruk i EU/EØS, og «data rollover» som kanskje er det nyeste fra norske operatører. Her videreføres ubrukt mobildata over til neste måned. Fjordkraft-kundene får full Telenor-dekning.

– Flere etablerte selskaper har det siste året utfordret det norske telekom-duopolet, men vi er de første til å tilby lave priser for alle – og ekstra lave priser til våre kunder, sier Barmen og sikter til Telia og Telenor.

I pressemeldingen skriver selskapet at de ved hjelp av et stort kundesenter og med solid erfaring med innkjøp og fakturering fra strømbransjen, skal gjøre det samme med mobiltelefoni som de har gjort med strøm.

– I Fjordkraft kjøper vi inn og videreselger strøm. Mobiltelefoni er også en abonnementstjeneste som går ut på å kjøpe inn og videreselge mobilsignaler. Når vi nå går inn i mobilmarkedet tar vi utgangspunkt i det vi allerede kan. Vi har erfaring med å håndtere en stor kundemasse, drive god kundeservice og vi er vant til å leve med lavere marginer enn mobilbransjen. Dette ønsker vi at skal komme våre kunder til gode, sier Barmen.

Her er prisene:


Kilde:
Fjordkraft

Stikkord: fjordkraft, Mobil