Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Splatoon 2 har potensial til å bli en portabel flerspillersuksess, mener Engadget. (Ill.: Nintendo)

– Derfor kan Splatoon 2 bli en portabel flerspillervinner

Spill: Selv om det bruker tre ganger mobildataen til Battlefield 4.

I helgen som var gikk startskuddet for betatestingen av den kommende Nintendo Switch-tittelen Splatoon 2.

Ordentlig portabel flerspiller
Flerspilleren er et spill Nintendo håper skal nå ut i det kompetitive esport-markedet, men også vise at Switch er i stand til skikkelig flerspiller på farten.

Ved sistnevnte er man avhengig av god Wi-Fi- eller mobildatatilkobling og eventuelt en omfattende datapakke. Ifølge Kita Enterprises drar et gjennomsnittlig flerspillerspill opp 1 megabyte i minuttet. Battlfield 4 ligger omtrent der. Så hvordan gjør Splatoon 2 det?

– Spiser ikke om dataplanen din
Under betatestingen i helgen sjekket Engadgets Sean Buckley hvor sulten for mobildata det kommende Switch-spillet er. I løpet av en runde på tre minutter, dro Splatoon 2 litt over 10 megabyte data. Slik forhold det seg i de neste rundene.

«Dette forble mer eller mindre konsistent gjennom min andre, tredje og fjerde runde, og på 20 minutter med nettspilling (inkludert tiden mellom kampene) dro det kun 45,6 megabyte fra mitt databudsjett», skriver han.

Disse tallene er for så vidt godt over gjennomsnittet, men lave nok til at man kan hoppe inn i og ta noen runder nå og da.

Har troen på Splatoon 2
Og hvis en tror at den økte forsinkelsen over mobildata ville ødelegge opplevelsen, kan Buckley så langt forsikre om at den ikke gjør det.

«Ikke bare var Splatoon 2 snill mot dataplanen, men det kjørte uten noen tydelige tegn på hakking», skriver han og legger til at han ikke opplevde noen synkroniseringsproblemer eller såkalt rubber banding under testingen.

Disse tingene kombinert gjør at Engadget-skribenten tror at Splatoon 2 kan bli en skikkelig (portabel) flerspillervinner.

 

Kilde:
Engadget

Stikkord: Spill, splatoon, switch