Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Hvis du har byttet ut skjermen med en tredjeparts skjerm, kan resten av telefonen fortsatt dekkes av garantien, sier Apple. (Ill.: Apple)

Gladnyhet for de som har byttet til tredjeparts iPhone-skjerm

Bryter ikke lengre mot garantien.

Hvis du har byttet ut en iPhone-skjerm med en tredjeparts skjerm, har Apple gode nyheter deg.

Nå har de nemlig endret på hvordan selskapet skal håndtere tredjeparts skjermer i iPhoner, og bestemt at dette ikke lenger bryter med garantien.

Hvis en kunde med kommer med en iPhone med tredjeparts skjerm og trenger reparasjon av en skade som ikke er skjerm-relatert, skal Apples servicesentre heretter reparere denne skaden.

Reparerer ikke tredjeparts skjermer
Dette gjelder imidlertid kun for utbytting eller reparasjon av deler som ikke gjelder skjermen, og hvis man trenger å bytte en tredjeparts skjerm må man betale standardpris som om telefonen ikke var under garanti, skriver MacRumors.

Tidligere gjorde skjermbytter at hele telefonen var utenfor garanti, men nå gjelder dette bare selve skjermen som er byttet.

Erstatter skjermer til full pris
Hvis kunden ikke ønsker å betale full pris for å bytte ut en tredjeparts skjerm når den blir ødelagt, kan Apples servicesentre nekte å utføre reparasjonen selv om enheten er under garanti – men ikke når det kommer til andre deler i telefonen som fortsatt er dekket.

Garantien gjelder imidlertid ikke hvis en tredjeparts del ødelegger andre deler av telefonen, og garantien samt AppleCare pluss vil ikke dekke tredjeparts skjermer eller batterier.

MacRumors sier at de har bekreftet at denne nye måten å håndtere garantier på gjelder i USA og Canada, og det er ventet at resten av verden vil følge etter.

Kilde
MacRumors

Stikkord: garanti, iphone