Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Jawbone trekker seg ut av forbrukermarkedet. (Ill.: Jawbone)

– Jawbone trekker seg fra forbrukermarkedet

Men selskapet legger ikke ned.

Konkurransen i markedet for trening- og helserelaterte produkter er hardere enn noen gang. Nå trekker Jawbone seg ut.

Skifter fokus
Ifølge rapporter fra TechCrunch planlegger Jawbone å slutte å selge produkter til forbrukerne. I stedet vil de fokuserte på salg direkte til bedrifter I helseindustrien.

«Jawbone planlegger å skifte fokus igjen – fra aktivitetsarmbånd med lave marginer solgt direkte til forbrukere, til en selskap-til-selskap–modell med høye marginer: et helseprodukt med en rekke tjenester solgt i hovedsak til helsepersonell og -aktører som jobber med pasienter», skriver TechCrunch.

Tøff konkurranse
Selskapet har slitt i konkurransen med selskaper som Fitbit og Garmin, og etter smartklokkenes inntog, anført av Apple Watch, har kampen virkelig hardnet til.

Før Jawbone startet med helserelaterte produkter, produserte de blant annet hodetelefoner og Bluetooth-høyttalere.

 

Kilde:
TechCrunch

Stikkord: jawbone