Microsoft glemmer ikke de nåværende spillerne og sikrer at kommende spill kan brukes på samtlige plattformer.
Microsoft glemmer ikke de nåværende spillerne og sikrer at kommende spill kan brukes på samtlige plattformer.

Annonse


Utviklerne får ikke lage Xbox Scorpio-eksklusive spill

Det begynner å bli en stund siden man har hørt noe håndfast om Xbox Scorpio, men nå har Eurogamer fått tilgang til et utviklerdokument med tittelen «Reaching 4K and GPI Scaling Across Multiple Xbox Devices».

Spill må fungere på samtlige plattormer
I dokumentet bekreftes det igjen Microsoft uttalelse om en systemytelse på 6 teraflops og at GPU-en er 4,5 ganger kraftigere enn Xbox One. Det nevnes også at konsollen har fire ganger L2 cache, noe som plasserer den på høyde med AMD Polaris, melder Eurogamer.

I tillegg kommer det frem at Xbox Scorpio ikke har støtte for ESRAM. Xbox One og One S har integrert superrask ESRAM på 32 MB.

«ESRAM forblir essensiell for å oppnå høy ytelse på både Xbox One og Xbox One S. Men Project Scorpio og PC har ikke ESRAM. Ettersom utviklerne ikke får lov til å lansere spill kun for Project Scorpio, forblir ESRAM kritisk til ytelsen på Microsoft-plattformene», står det i utviklerdokumentet.

Annonse


Les også: Microsoft glemmer ikke de nåværende spillerne og sikrer at kommende spill kan brukes på samtlige plattformer.

Det er fortsatt usikkert om når Microsoft vil vise frem Xbox Scorpio – eller hva navnet blir – i all sin prakt. Ifølge Xbox-sjefen Phil Spencer er det ikke sikkert at det vil skje under årets E3-messe.

I går avslørte Spencer at han for første gang har testet et spill på Scorpio:

 

Kilde:
Eurogamer

Annonse