Apple jobber direkte med Consumer Reports etter at MacBook Pro ikke ble anbefalt

Apple ønsker å samarbeide med Consumer Reports for å finne ut av testresultatene.
Apple ønsker å samarbeide med Consumer Reports for å finne ut av testresultatene.

Forrige uke kom rapportene om at Consumer Reports for første gang noensinne ikke anbefalte en ny MacBook Pro.

Vil samarbeide
Årsaken til at testerne i Consumer Reports valgte å ikke anbefale nye MacBook Pro, var store svingninger i batteritiden.

Apples Phil Schiller skriver nå på Twitter at de jobber med selskapet for å forstå deres batteritester.

Annonse

Consumer Reports ville heller ikke anbefale iPhone 4 i 2010.

Mener resultatene ikke stemmer overens
Schiller hevder at resultatene til Consumer Reports – som varierer mellom 3,5 og 19 timer – ikke stemmer overens med Apples lab-tester og «feltdata».

Det er heller tvilsomt at den uavhengige organisasjonen kommer til å gjøre om på avgjørelsen uten at Apple på en eller annen måte fikser batteriet. Dog er det interessant å se at Apple kontakter Consumer Reports direkte.

Selv om det ikke virker å være betydelig at ett selskap ikke anbefaler en MacBook Pro, er Apple kjent for å bruke testdata fra Consumer Reports i markedsføring og i butikkene sine, skriver 9to5Mac.

Les vår anmeldelse av MacBook Pro 13″

Kilde:
9to5Mac

Annonse
Annonse