Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Samsung beklager Note 7-problemene med oppslag i tre amerikanske aviser. (Ill.: Samsung)

Samsung beklager Note 7-fadesen med storoppslag

Jobber med å gjenvinne tillitten til kundene.

Samsung selv har innrømmet at de har en enorm jobb foran seg for å gjenvinne tillitten fra kundene etter Note 7-tilbakekallingen.

Trenger tid
Som et ledd i dette har de publisert en helsides unnskyldning i de tre amerikanske storavisene The New York Times, The Wall Street Journal og The Washington Post.

«En viktig del av våre prinsipper er å tilby sikkerhet og kvalitet som er best i klassen. Nylig har vi kommet til kort med denne lovnaden. Vi kommer til å undersøke hver eneste del med enheten, det inkluderer maskinvare, programvare, produksjon og den helhetlige batteristrukturen. Vi kommer til å jobbe så raskt vi kan, men vi ønsker å bruke den tiden vi trenger for å finne de riktige svarene», står det blant annet i unnskyldningen som er signert selskapets toppsjef Gregory Lee.

Finner ikke ut av årsaken
Selskapet har tidligere uttalt at de ikke har klart å avsløre årsaken til problemet og de bekrefter nå at arbeidet vil fortsette.

Annonsen inneholder også en beklagelse for vaskemaskinene til selskapet som har opplevd liknende problemer og som selskapet også har tilbakekalt.

64 prosent av de spurte i ITavisens uhøytidelige avstemning på Twitter, svarer at de ikke har mistet tilliten til Samsung etter Note 7-problemene.

 

Kilde:
The Verge

Stikkord: Note7, samsung