Ifølge CIRP tok iPhone 7 en stor del av iPhone-kaken under årets tredje kvartal.
Ifølge CIRP tok iPhone 7 en stor del av iPhone-kaken under årets tredje kvartal.

Annonse


Det tok iPhone 7 kun to uker å nå dette tallet

iPhone 7 og 7 Plus ble tilgjengelig 16. september og var med det kun to uker i salg i kvartalet som avsluttes 30. september.

Nesten halvparten
De nye mobilene klarte uansett å ta en solid bit av iPhone-markedet på hjemmebane i USA i løpet av det tredje kvartalet, skal vi tro tallene til Consumer Intelligence Research Partners (CIRP).

Ifølge selskapet var 43 prosent av iPhone-modellene solgt i USA i det forrige kvartalet en 7 eller en 7 Plus. CIRP estimerer med at iPhone 7 stod for 31 prosent og 7 Plus for 12 prosent.

36 prosent av iPhone 7-kjøperne oppgraderte fra iPhone 6 og 6 Plus, mens 17 prosent oppgraderte fra fjorårets 6s og 6s Plus, ifølge tallene til CIRP.

Annonse


Les også: Fire av fem vil ha iPhone.

Tyst fra Apple
Apple selv annonserte før lanseringen at de ikke kommer til å avsløre tallene for åpningshelgen, slik de vanligvis pleier å gjøre.

Ifølge en amerikansk mobiloperatør gjør iPhone 7 det svært godt, de gikk også rett inn på topplisten til Telia i september. Men en velinformert Apple-analytiker hevder at de nye iPhonene gjør det dårligere enn iPhone 6s.

 

Kilde:
9to5Mac

Annonse