Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Interbrand har publisert den årlige Best Brands-listen. (Ill.: Interbrand)

– Dette er de største merkevarene i verden

Apple og Google troner fortsatt på toppen.

I år som i fjor har Interbrand publisert listen over de 100 største merkevarene i verden.

Uendret topp fire
Apple troner fortsatt på toppen og har økt sin estimerte markedsverdi med fem prosent til 178 milliarder dollar, 1,4 billioner norske kroner.

De fire første plassene er identisk som i fjor med Google på andreplass (opp elleve prosent til 133 milliarder dollar), Coca-Cola nummer tre (ned syv prosent til 73 milliarder dollar) med Microsoft hakk i hæl på fjerde (opp åtte prosent til 72,8 milliarder dollar).

Dominans fra amerikanerne
Teknologiselskapene dominerer listen og Samsung ser ikke ut til å la seg affisere – i hvert fall ikke på denne listen – av Note 7-skandalen og er stadig på syvendeplass og opp 14 prosent.

Amazon og Facebook er to av høydepunktene dette året, ifølge Interbrand, og er opp henholdsvis 33 og 48 prosent.

På topp ti-listen er det kun Toyota (4), Samsung (7) og Mercedes-Benz (9) som ikke er amerikanske selskaper.

Dette er den syttende gangen at Interbrand publiserer sin globale liste over de mest verdifulle merkevarene.

 

Kilde:
Android Headlines

Stikkord: Apple, Google, samsung