Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Salesforce kan være i gang med å se på Twitter som et mulig oppkjøp. (Ill.: Twitter)

Salesforce lukter på Twitter

Kilder på innsiden samt uttalelser fra sentrale personer tyder på at de to er i samtaler.

Det er Wall Street Journal som melder at Salesforce.com Inc. skal vurdere å snappe opp Twitter.

Tidlig i prosessen
Ifølge kilder på innsiden skal selve prosessen være i et svært tidlig stadium og det er på absolutt ikke sikkert at det kommer til å ende med et salg. Twitter har i lengre tid slitt med å få tallene til å gå riktig vei og har siden topp-noteringen sin i 2013 mer enn halvert sin markedsverdi. 

I 2013 var selskapet verdt nesten 41 milliarder dollar, mot 13 milliarder denne uken.

Ryktebørsen
Det var en melding på Twitter som fikk spekulasjonene til å strømme på.

Vala Afshar, som er Salesforce sin  «Chief Digital Evangelist» skrev på sin twitter-konto fire grunner til hvorfor han «elsker» Twitter, dette ble av mange tolket til hvorfor Twitter ville passet inn hos Salesforce. En påfølgende melding poengterte at dette var hans personlige mening.

Gjennomfører endringer uten hell
Siden 2013 har selskapet slitt med å utvide brukerbasen og inntektene har falt drastisk. I fjor hentet Twitter tilbake Jack Dorsey med håpet om at han skulle klare å få igang veksten igjen.

Siden da har selskapet gjort en rekke endringer som å fjerne begrensninger i direkte meldinger (DMs) og gjøre meldingene «lenger» ved at @ og bilder ikke lenger tar opp noen av de dyrebare 140 tegnene man har til rådighet.

Google har også tidligere vært på tanken med å kjøpe opp Twitter. Etter at Microsoft kjøpte Linkedin tidligere i år så har presset på Salesforce økt ytterligere.

Kilde:
MarketWatch

Stikkord: salesforce, twitter