Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Apple Watch 2 savner treningsfunksjoner. (Ill.: Apple)

Disse trenings- og helsefunksjonene går du glipp av med Apple Watch 2

Men hvilke vil du savne?

Lanseringen av Apple Watch 2 har kommet litt i skyggen av iPhone 7 og 7 Plus, men det betyr ikke at det ikke er noe nytt.

Mangler altimeter
Smartklokken ble lansert samtidig som smarttelefonene på fredag og flere utenlandske medier har allerede rukket å teste den – deriblant The Verge som lister opp flere funksjoner treningsentusiaster vil savne.

Den første er at Apple Watch 2 ikke sporer høyde. GPS er omsider på plass, men et altimeter er fortsatt utelatt. Personer som løper, går på ski eller sykler er noen av dem som setter pris på en slik funksjon.

Hvis du ønsker å spore høydemeter og har Apple Watch 2, må du ha med iPhone på treningsøkten.

Sporer heller ikke søvn
En annen ting The Verge nevner er at smartklokken heller ikke sporer trening med vekter. Det vil si at den ikke sporer bevegelser, antall repetisjoner, pauser mellom sett med mer, når man trener med vekter. Men hvilke treningsklokker gjør egentlig det?

Det nærmeste man finner et oppsett for trening med vekter er standardøkten «Other» som kan lagres som «styrketrening».

Apple Watch 2 kan heller ikke spore søvn – noe blant annet Fitbit satser stort på. The Verge nevner at den har «de riktige» sensorene får å spore søvn, men at klokken ikke gjør det på grunn av den begrensede batteritiden.

Mer om smartklokkens savn og informasjon for «fitnessnerder» kan du lese i kildelenken.

Er dette funksjoner som du vil savne og er det noe du vil at vi skal sjekke ut spesielt i vår test av Apple Watch 2?

 

Kilde:
The Verge

Stikkord: Apple, applewatch