Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Apple Upgrade Program-medlemmer er ikke fornøyd at de må vente. (Ill.: Apple)

Må vente på iPhone 7, svarer med å saksøke Apple

Apple Upgrade Program-medlemmer raser.

I fjor startet Apple et oppgraderingsprogram der kundene kan registrere seg for å bytte inn gammel mot ny ved hver lanseringen.

Misfornøyde medlemmer
Forrige onsdag ble nye iPhone 7 og 7 Plus annonsert og fredag 9. september ble de tilgjengelig for forhåndsbestillingogså her i Norge.

Dessverre for medlemmer av Apples oppgraderingsprogram ble de møtt av en meldingen om å «sjekke tilbake senere».

Dette ble ikke tatt godt imot av kundene og flere av dem retter nå søksmål mot Apple.

Les også: De har fått iPhone 7 allerede – slik ser den egentlig ut.

Ønsker refusjon
«Mens mange registrerte seg for programmet og var klare til å benytte seg av tilbudet om årlig oppgradering med lanseringen av iPhone 7 og 7 Plus, hadde Apple andre planer i tankene. Det gjorde det mulig for ikke-medlemmer av iPhone Upgrade Program å snappe opp det begrensede lageret med nye enheter samtidig som iPhone Upgrade Program-medlemmer fikk beskjed om å «sjekke tilbake senere»», heter det i søksmålet.

Som en del av Apple Upgrade Program kan kundene få en ny og ulåst iPhone med AppleCare+ samtidig som de betaler en viss månedssum, og bytte inn den gamle når den nye lanseres.

I søksmålet står det også at Apple bør gjøre hele inventaret tilgjengelig for medlemmer av oppgraderingsprogrammet og at Apple refunderer de ekstra innbetalingene medlemmene må gjøre mens de venter på den nye iPhonen.

 

Kilde:
Recode

Stikkord: Apple, iphone, søksmål