Hopp til navigasjon Hopp til innhold

OneCall blir den første, norske mobiloperatøren som gjør dette

Tester nye metoder for å nå ut til kundene.

Norske mobiloperatører kjemper om et (internasjonalt sett) lite marked og flere gjør sitt for å skille seg ut i mengden. Nylig kuttet flere operatører roamingavgiften i EU og EØS.

PrøveKjøp
OneCall tilbyr nå, som den første, norske mobiloperatøren, nordmenn å prøve deres mobiltilbud i to måneder før de avgjør hvilken abonnement som passer dem.

PrøveKjøp er navnet på den nye tjenesten og etter endt prøveperiode vil OneCall anbefale kunden hvilken pakke som er best tilpasset deres behov.

– Halvparten av alle norske mobilkunder sier de er usikre på om de bruker et mobilabonnement som er riktig for dem og deres bruk. Det vil si at halvparten av alle fem og en halv millioner norske mobilkunder ikke vet om de betaler for mye eller for lite på mobilregningen sin.

Med PrøveKjøp løser vi i OneCall et problem for folk flest, og ekstra stas er det selvsagt å være først ut med dette i Norge, sier OneCall-sjef Øistein Eriksen i en pressemelding. Han mener tanken bak produktet er simpel.

Les også: Nå kan iPhone-brukerne ringe med 4G.

Håper å sette en ny standard
En undersøkelse Ipsos MMI har gjort på vegne av OneCall viser at seks av ti nordmenn mener det er penger å spare på å bytte mobilabonnement. Den samme undersøkelsen viser også at tre av ti synes det er vanskelig å vite hvilket abonnement man bør gå for, og at halvparten av de spurte gjerne skulle testet en mobiloperatør over en periode før de tok valget om å bli kunde.

– Først og fremst handler dette om å gi norske mobilkunder de tilbudene som er mest lønnsomme for dem og deres bruk. Dette er skreddersøm til det teknologiske produktet folk benytter seg mest av i hverdagen, men likevel knytter stor usikkerhet til. Vi håper å sette en ny standard i mobilbransjen med PrøveKjøp-løsningen vår og håper det faller godt i smak, sier Eriksen.

PrøveKjøp koster 99 kroner per måned og inkluderer fri bruk av tale/sms/mms/mobildata (inntil 10 GB). Etter den første og andre måneden mottar du oppdateringer på mobildatabruk og anbefalt abonnementstype.

Til Aftenbladet forteller Telenor at de ikke har tilsvarende planer.

 

Kilde:
Pressemelding