Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Netflix nådde ikke abonnementsmålene i årets andre kvartal. (Ill.: Netflix)

Derfor forsvinner Netflix-kundene

Tjenesten øker ikke like mye som forventet.

Netflix la tidligere i dag frem tallene for årets andre kvartal som avsluttet 30. juni.

Nådde ikke målet
Totalt omsatte strømmegiganten for 1,97 milliarder dollar, rundt 16,7 milliarder kroner, og noterte et overskudd på 41 millioner dollar, 346 millioner kroner.

I løpet av kvartalet kunne Netflix registrere 1,7 millioner nye abonnementer, noe som er langt under estimatene som lå på 2,5 millioner. Nyheten førte til at Netflix-aksjen sank som en sten.

Les også: Netflix kan få det «alle» venter på.

Skylder på prisøkning
Strømmetjenesten forklarer den lave veksten med at eksisterende kunder forsvant. I april annonserte Netflix en kommende prisøkning for eksisterende medlemmer.

Ifølge Netflix antok medlemmene at prisen ville økes med en gang, men i realiteten vil de beholde den gamle prisen i to år.

«Vi tror at noen medlemmer tok nyheten som en forestående prisøkning», uttaler Netflix.

Strømmetjenesten har nå rundt 47 millioner abonnenter og er nå tilgjengelig i så å si alle land i verden. Kun Nord-Korea, Syria og Kina er utelatt.

 

Kilde:
The Verge

Stikkord: netflix