Apple svarer på Spotifys kritikk, og hevder svenskene krever særbehandling nå som de møter konkurranse.
Apple svarer på Spotifys kritikk, og hevder svenskene krever særbehandling nå som de møter konkurranse.

Annonse


Apple: – Vi synes det er bekymringsfullt det dere påstår

Ordkrigen mellom Apple og Spotify fortsetter. Denne gang er det Apple som svarer på påstandene om at de aktivt prøver å sabotere for strømmetjenesten.

Apple vs. Spotify
Det er allerede kjent at Apple snuser på Tidal samtidig som Spotify hevder at Apple nekter å legge ut en ny versjon i App Store uten mulighet for i-app-kjøp.

Apple krever at Spotify bruker deres betalingsløsning i appen, og det er akkurat det Apple har svart Spotify; at strømmesvenskene må følge de samme reglene som alle de andre utviklerne.

– Prøver å lure seg rundt
«Vi finner det bekymringsverdig at dere ber om fritak fra regler som gjelder for alle utviklere, og at dere offentlig sprer rykter og halvsannheter om tjenesten vår», skrev Apples sjefsadvokat Bruce Sewell til Spotify i et brev avslørt av Buzzfeed.

Annonse


Sewell hevder at det er helt grunnløst for Spotify å påstå at Apple bryter konkurranselovgivning, og at Apple «vil være glade om vi ekstra kjapt kan godkjenne appen deres så snart dere leverer noe som er i henhold til App Store-reglene».

Apple sier at Spotify prøver å fjerne sin i-app-kjøp til fordel for sin egen registreringsprosess for å «lure seg rundt Apples i-app kjøps-regler».

«Vi endret ikke vår opptreden eller reglene når vi introduserte vår egen strømmetjeneste eller når Spotify ble en konkurrent. Ironisk nok er det nå Spotify som ønsker at ting skal være annerledes ved å be om forskjellsbehandling fra Apple», skyter Sewell inn i ordkrigen.

Plutselig fikk Spotify virkelig konkurranse
Vi har en følelse av at Spotify frykter Apple Music mer enn de gjorde i starten.

Selv om Spotify er størst, har Apple Music skutt opp til 15 millioner betalende kunder siden lanseringen sommeren ifjor, mens Spotify har minst 25 millioner betalende per nåværende sommer siden lanseringen for 10 år siden.

 

Kilde:
Buzzfeed

Annonse