Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Snart blir det mer reklame i Snapchat-appen. (Ill.: Snapchat)

Nå blir det reklame mellom «storyene» på Snapchat

Selskapet annonserer annonsenyheter.

Snapchat ønsker å hente ut mer reklamekroner de gjør fra de åtte milliardene med videoer som blir vist på det sosiale mediet hver eneste dag.

Mer annonser
Med mer fokus på omsetning har de nå annonsert en rekke nye verktøy for annonsører. Den første du vil merke som forbruker er at det dukker opp annonser mellom venners «storyer».

Det er fullt mulig å hoppe over disse annonsene – som vil dukke opp fra tid til annen, både i fullskjerm og med lyd.

Les også: Du visste neppe at Snapchat kan dette.

Ønsker betydelig vekst
For første gang er det også tredjepartsbyråer som står bak annonseløsningen, tidligere har Snapchat styrt det selv. Det betyr at annonsørene kan spesialtilpasse reklamene slik de ønsker det. Snapchat kommer til å gjennomgå hver enkelt før de eventuelt blir godkjent.

Et lekket presentasjonsnotat for investorer viser at Snapchat omsatte for 59 millioner dollar i fjor. I år forventer de å nå mellom 250 og 350 millioner dollar, mens de projiserer med en vekst til 500 millioner og 1 milliard dollar. Flere annonser vil nok hjelpe på å nå det målet.

 

Kilde:
The Verge

Stikkord: snapchat