Silicon Valley (ITavisen:) Du kan skryte så lenge du vil av selskapet ditt under Polar Bear Pitching-konferansen, men det spørs hvor lenge du holder ut.
Hvor lenge hadde du klart det?
– Ideen ble skapt på skuldrene av en større startup-konferanse, Midnight Pitchfest, men som nå har endret til å bli mer business-fokusert, forklarer Siina Hietajärvi oss. Hietajärvi jobber med sosiale medier og PR for konferansen. Hva er vel da mer naturlig enn å kaste folk ut i isvannet der ingen bryr seg om du har på dress?
Selvsagt er denne konferansen finsk, men de skal holde en isbad-pitch neste måned her i Palo Alto, en halvtime fra San Francisco by. Derfor har Hietajärvi tatt turen over til Nordic Innovation House for å prøve å kapre de beste ny-bedriftene.
Norsk selskap vant
Det er uten tvil en kreativ og noe gal ide dette, og uten tvil et smart stunt for å tiltrekke seg selskap i et stadig mer konkurransedrevet startup-miljø der ikke bare ferske selskap konkurrerer om potensielle kunder, men der også messene må tenke markedsføring for å hente de kuleste startup-selskapene.
Annonse
Et norsk selskap har allerede turt å være med på dette (vant gjorde de også), nemlig Flow Motion som produserer stabilitetsutstyr for kamera-produsenten GoPro. Med på laget har de snøbrettproff Andreas Wiig og Andre Villa, godt kjent for alle FMX-interesserte.
Annonse