Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Titan ble kansellert etter syv år i utvikling. (Ill.: Blizzard)

Blizzard om Titan: – Vi feilet fullstendig

Spill: Skulle være selskapets WoW-arvtaker.

I desember 2010 annonserte Blizzard MMO-et Titan, men lite ble sagt om spillet før det ble kansellert i september 2014.

Ikke vant til å feile
Under et intervju med GameSpot åpner Blizzard-designeren Jeff Kaplan opp om spillet. Han innrømmer blant annet at Titan-utviklerne «feilet fullstendig», en erfaring som var ukjent for utviklerne som tidligere hadde laget noen av Blizzards største titler.

– Vi hadde en virkelig fantastisk gruppe som jobbet med Titan. De var virkelig talentfulle individuelle, men vi feilet fullstendig på alle måter … på alle mulige måter et prosjekt kan feile. Det var knusende, sier han til GameSpot.

Les også: Skryter Blizzards nye spill opp i skyene.

Overwatch
Kaplan forteller at utviklerne enten kom fra andre selskaper eller direkte fra Blizzard, og at de var vant til å jobbe med spill som var meget suksessfulle, som World of Warcraft.

– Å oppleve en slik fullstendig fiasko er vanskelig for personer som er vant til å oppleve suksess, forteller Kaplan og legger til at det var press fra alle retninger under utviklingen.

Heldigvis kom det noe godt ut av Titan-opplevelsen. Utviklergruppen hadde knyttet et godt bånd under utviklingen av spillet og de var mer sultne enn noen gang på å vise verden hva de er i stand til.

Ut av dette kommer spillet Overwatch som har høstet mye skryt av spillerne i god tid før lansering. Overwatch lanseres til PC, Xbox One og PlayStation 4 24. mai.

 

Kilde:
GameSpot

Stikkord: blizzard, Spill, titan